Search This Blog

Wednesday, June 03, 2009

awang hensem minum grenadine

awang kenapa kau hensem?
- oh. jangan terpegun sampai sebegitu rupa. nanti kau akan jadi bahan anekdot di parti-parti liar jalan mahogani.
awang kenapa kau hensem?
- ok. kau memang tak akan give up kan? ok. dulu zanzibar harun telah melukis potret aku - dia panggil potret itu potret vaniti.
macam dalam dorian gray?
- lebih kurang.
jadi mana potret tu sekarang?
- kau nak tengok?
nak! boleh?
- baik. pakukan ibu jari kakimu ke lantai!
hah?
- maksud aku... jangan ke mana mana. tunggu sampai aku balik.

[a minute later]

- here you go. silalah minum grenadine yang aku buat.
tak buruk pun potret ni?
- kenapa kena buruk?
dalam cerita dorian gray - potretnya jadi buruk kerana hatinya busuk.0-
- oh. deduksi yang sudah terang lagi bersuluh...
apa???

- hati aku mulia-lah.

[pause]

- atau mungkin zanzibar harun dah modify potret menggunakan 'inverse vanity manoeveur.'
maksud kau?
- lagi busuk hati aku, lagi hensem gambar aku.
ohhh...

[hirup grenadine sambil ketawa dalam berfundamentalkan diafram seperti kelakuan luar kawal golongan barjuasi]

No comments: